April 1, 2012

AHADKU.....

ASSALAMUALAIKUM....ahad saya kurang best la..pagi sampai kol 2 lebih dok umah jew,petang baru bukak kedai..umah jiran sebelah yg juga makcik saya riuh ngan suara anak2,cucu2..yela dorg ngah bekerjasama nak tukar bumbung umah..bagusssss.Kat umah saya plak mase tu ade mak,ayah,abg n saya jew...tp abg da balik UTM da..kejap jew dye balik,tp takpe minggu depan dye balik lagi..hehe tp kn dye senyap jew,takde tanye pape kat saya pn,sebab tu la kami kurang rapat..Mengikut ramalan cuaca yg saya tengok kat tv tadi petang ni ujan n memang ujan pn skunk ni,maknenye betol la kn...eerrrrkkkk takde idea da ni


oh ye,tadi saya on9 fb..kawan fb sye dok cite pasal pemakaian purdah bagi wanita yg belum berkahwin..antara yg saya ingat tak salah pakai bagi yg blom berkahwin tp kurang digalakkan la bb law nak kawin bakal suami kn kena tengok dulu wajah isteri..tp law nak pakai gak boleh...kena tunjuk la muka anda yg cantik tu..Dan lagi satu,niat kita pakai bb nak jaga kehormatan diri kita..dan juga untuk bakal suami kita nanti..Bagi wanita yg dah berkahwin takde masalah..sebab biar la suami kita jew yg lihat kecantikan kita ni..


saya pun pena gk terdetik kat hati ni nak pakai purdah,walaupun masa kecik2 dulu saya pelik tengok perempuan yg pakai purdah..tapi masa tu kan saya kecik lagi,so da besar ni paham la..tp law bleh sebelum saya nak pakai purdah biar la saya perbaiki semula amalan2 saya sebelum ni.mungkin lambat lagi kot saya nk realisasikan tu..after da pegi umrah kew..semoga Allah makbulkan impian saya ni..AMIN....



No comments:

Post a Comment